Suma compensatorie destinată lui Ioan Mohanu, după exproprierea locuinței sale pentru construcția unei autostrăzi: „La 80 de ani, ce mai pot face?”

by

Cât va fi despăgubit Ioan Mohanu de către autorități după ce i-au fost confiscate domiciliul și terenul pentru un nou drum rapid. „Ce mă fac la vârsta de 80 de ani?”

Publicat pe 20 februarie 2024

Multe familii sunt puse în situația de a renunța la casele și terenurile lor agricole, întrucât guvernul le oferă compensații insuficiente pentru construcția autostrăzii Pitești-Sibiu. Aceste compensații sunt calculate pornind de la cele mai mici prețuri de pe piață folosite în actele de vânzare-cumpărare, ceea ce îi face pe proprietari să recurgă la instanțele de judecată pentru a obține o evaluare realistă a proprietăților lor.

Autostrada va trece prin opt sate din Perișani, județul Vâlcea, afectând peste 20 de locuințe, ferme și suprafețe de teren. De exemplu, Floarea Voinea a primit o ofertă de 42.500 de lei pentru locuința sa, sumă care este subevaluată față de valoarea pieței din zonă.

Ioan Mohanu se vede forțat să își abandoneze casa, grajdul și terenurile pentru doar 24.000 de euro și se întreabă cum să își construiască o nouă viață la 80 de ani.

Sumele oferite pentru exproprieri sunt de maxim un leu pe metru pătrat, reflectând valoarea minimă utilizată pentru calculul taxelor notariale, o valoare mult mai mică decât cea reală a pieței, susțin proprietarii afectați. Aceștia sunt încurajați să meargă în instanță pentru a primi despăgubiri echitabile pentru proprietatea lor.

Un exemplu izolat este cel al familiei Tinca din Sălătrucu, Argeș, care ar trebui să primească 4.400 de euro pentru două hectare de pământ arabil, în timp ce alte terenuri din vecinătate s-au vândut la prețuri mai grele. Constantin Glăvan, un alt proprietar care va fi afectat, este nemulțumit că proiectul îi va împărți terenul.

Complicațiile apar, de asemenea, datorită practicilor de a înregistra vânzările de proprietăți la prețuri mai mici pentru evitarea unor taxe mari, o situație ce împiedică stabilirea unui standard echitabil pentru compensații ce ar trebui să reflecte prețurile reale de piață, conform declarațiilor oficialilor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *